1. Cadrul legal
Conform OUG nr. 34/2014, privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate la distanță, consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art.13 alin.(3) și art.14 din O.U.G Nr.34/2014, în termen de 14 zile începând de la ziua în care intră în posesia fizică a produsului. Se recomandă ca produsul returnat să fie în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit).
2. Excepțiile
Nu pot fi denunțate contractele care au ca obiect returul următoarelor categorii de produse:
a. produse care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri (nesemnalate ca și defecte estetice în primele 48 de ore de la recepționarea produsului). Produsul nou se livrează după primirea și verificarea celui returnat într-un termen de maxim 14 zile. Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesivă și/sau intervenții neautorizate etc.
b. software, licențe desigilate (sisteme de operare, aplicații, antiviruși etc.), jocuri desigilate, extensii de garanție desigilate;
c. produse aduse pe comenzi speciale;
d. furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al cumpăratorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere;
e. produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;
Pentru produsele returnate folosite se va face diminuarea valorii conform OUG 34/2014, art. 14, alin. 3.
3. Exercitarea dreptului de retragere
Consumatorul informează SC EMIBE SOLUTIONS SRL cu privire la decizia de retragere sau poate returna produsul personal în Bucuresti, Str Caminului nr 12, Sector 2.
In termen de 48 ore lucrătoare de la transmiterea notificării, cumpărătorul va primi pe e-mail un număr de înregistrare și detalii cu privire la solicitarea înaintată.
Pentru produsele returnate la sediu, sunt necesari următorii pași:
– clientul predă produsul la sediu în baza unui proces verbal de predare-primire;
– decizia de acceptare/respingere RMA va fi luată de către Departamentul Retur Online, dupa recepția produsului la Depozitul Central.
Comunicarea cu clientul se va face în scris pe adresa de e-mail de pe care s-a efectuat comanda inițială.
4. Costuri și taxe speciale pentru renunțarea la cumpărare:
Costuri suportate de către cumpărător:
– dacă produsul este returnat într-o stare în care nu mai poate fi vândut ca și nou, costul este suportat in intregime de catre cumparptor; produsele returnate trebuie sa contina ambalajele originale si sa nu aiba semne vizibile de folosinta;
- se ramburseaza doar valoarea produselor, fara taxele de transport.
Costuri suportate de către vânzător:
– costuri de retur și transport curier pentru produsul în cazul căruia cumpărătorul renunță la achiziționarea produsului în termen de 14 zile de la recepția produsului daca:
* produsul nu este conform cu specificațiile din oferta vânzătorului;
* produsul nu este conform specificaților menționate în comanda cumpărătorului.
5. Rambursarea sumelor
Rambursarea sumelor se va face în cel mult 14 zile de la data la care este informat consumatorul de decizia de retragere din contract, transmisă de către vânzător (art. 13, punctele 1, 2, 3 și 4). Conform art. 24, punctele 2 și 3, ziua în care consumatorul își exercită dreptul de retragere din contract nu se va lua în seamă la calculul termenului, iar în cazul în care ultima zi a termenului este o zi nelucrătoare, SC EMIBE SOLUTIONS SRL va prelungi termenul în mod corespunzător.
Pentru comenzile platite cu cardul suma va fi returnata pe acelasi card utilizat la tranzactionare, in decurs de 3-14 de zile de la acceptarea returului.